 
| Gran Canaria országjárás | 2011. november 21-22. | 
Gran Canaria
 Próbálok róla néhány képet készíteni, de nem igazán sikerül. Kicsit később összezárulnak a felhők, s elmaradoznak a hegyek, nekiállok a naplómnak, de hamarosan bealszom. Hosszú, unalmas repülés, többnyire zárt felhőtakaró felett, néha bóbiskolva, néha beszélgetve. Az óceán felett ritkuló felhők között pillanthatunk le a hatalmas, innen mozdulatlannak tűnő víztömegre.
 Próbálok róla néhány képet készíteni, de nem igazán sikerül. Kicsit később összezárulnak a felhők, s elmaradoznak a hegyek, nekiállok a naplómnak, de hamarosan bealszom. Hosszú, unalmas repülés, többnyire zárt felhőtakaró felett, néha bóbiskolva, néha beszélgetve. Az óceán felett ritkuló felhők között pillanthatunk le a hatalmas, innen mozdulatlannak tűnő víztömegre. 
 miközben a városban veszünk vizet és térképet. Később, és hosszas beszélgetés után kisétálunk a homokdűnékhez (Playa de Ingles), vacsora egy elhagyott napozóágyon, utána besétálunk a homokbuckák közé, s egy alkalmas helyen két nagyobb bucka között letáborozunk. Sátor nélkül, terítjük le a polifoamot rá a hálózsákot, majd a fátyolfelhős, csillagfényes égbolt alatt 21 óra térünk nyugovóra. Még sokáig nem alszom el, figyelem a csillagokat, s hallgatom a közeli óceán halk morajlását. Jólesik a csend a nyugalom, a repülőtér és a városok nyüzsgése után…
 miközben a városban veszünk vizet és térképet. Később, és hosszas beszélgetés után kisétálunk a homokdűnékhez (Playa de Ingles), vacsora egy elhagyott napozóágyon, utána besétálunk a homokbuckák közé, s egy alkalmas helyen két nagyobb bucka között letáborozunk. Sátor nélkül, terítjük le a polifoamot rá a hálózsákot, majd a fátyolfelhős, csillagfényes égbolt alatt 21 óra térünk nyugovóra. Még sokáig nem alszom el, figyelem a csillagokat, s hallgatom a közeli óceán halk morajlását. Jólesik a csend a nyugalom, a repülőtér és a városok nyüzsgése után…
 lerakva a hátizsákot, csak a fotóscuccal sétálunk fel, s odafent bevárjuk a napfelkeltét. Szép, bár nem oly látványos (a felhős horizont
 lerakva a hátizsákot, csak a fotóscuccal sétálunk fel, s odafent bevárjuk a napfelkeltét. Szép, bár nem oly látványos (a felhős horizont  miatt) mint számítottam. Azonban a súrlófényben megvilágított sivatagi homokbuckák látványa igazán impozáns.
 miatt) mint számítottam. Azonban a súrlófényben megvilágított sivatagi homokbuckák látványa igazán impozáns.  
  Mire kifotózzuk magunkat, elmúlik 8 óra, így indulunk vissza a város irányába. Útközben, ahogy emelkedi a nap, úgy lesz egyre erősebb a fény, s ezáltal látványosabbak a homokbuckák.
 Mire kifotózzuk magunkat, elmúlik 8 óra, így indulunk vissza a város irányába. Útközben, ahogy emelkedi a nap, úgy lesz egyre erősebb a fény, s ezáltal látványosabbak a homokbuckák.  
  Újabb és újabb fotó szünetet tartunk a dombok között. Bármilyen lassan is haladunk mégis viszonylag hamar érjük el a várost övező lebetonozott sétányt, melyen reggeli „fitness-futásaikat” végző matrónákat s öregurakat kerülgetve haladunk. Útközben fotószünet,
 Újabb és újabb fotó szünetet tartunk a dombok között. Bármilyen lassan is haladunk mégis viszonylag hamar érjük el a várost övező lebetonozott sétányt, melyen reggeli „fitness-futásaikat” végző matrónákat s öregurakat kerülgetve haladunk. Útközben fotószünet,  
  
  valamint egy alkalmas padon reggeli, még a hazaiból. Utána információszerzés, a helyi Információs irodában, kávézás (Peti) s indulás tovább délelőtt 10 órakor. Feljebb egy bringa kölcsönzőben sikerült 1:50 000-s léptékű térképet szerezni a szigetről (hasznos lesz, mikor visszatérünk). Délelőtt 10,30-kor a 30-as busszal (12 euro a buszjegy) indulunk tovább, Las Palmas – Santa Catarina, irányába. Megérkezés 12 óra előtt néhány perccel. A kikötőben sörözés (én kapok egy Colát) majd némi kérdezősködés után 13:05-kor elindulunk megkeresni a kompkikötőt. Jókora gyaloglás után sikerült megtalálni a központi jegyirodát, ahol megvesszük a jegyet a következő szigetre a La Palma-ra (32 euro) majd ismét hosszas séta (3 km) a hajóig.
 valamint egy alkalmas padon reggeli, még a hazaiból. Utána információszerzés, a helyi Információs irodában, kávézás (Peti) s indulás tovább délelőtt 10 órakor. Feljebb egy bringa kölcsönzőben sikerült 1:50 000-s léptékű térképet szerezni a szigetről (hasznos lesz, mikor visszatérünk). Délelőtt 10,30-kor a 30-as busszal (12 euro a buszjegy) indulunk tovább, Las Palmas – Santa Catarina, irányába. Megérkezés 12 óra előtt néhány perccel. A kikötőben sörözés (én kapok egy Colát) majd némi kérdezősködés után 13:05-kor elindulunk megkeresni a kompkikötőt. Jókora gyaloglás után sikerült megtalálni a központi jegyirodát, ahol megvesszük a jegyet a következő szigetre a La Palma-ra (32 euro) majd ismét hosszas séta (3 km) a hajóig.  Kora délutánra 13:45-re odaérünk, s 14 óra után beszállás. A hajó pontban 15:00-kor nekivág az útnak.
 Kora délutánra 13:45-re odaérünk, s 14 óra után beszállás. A hajó pontban 15:00-kor nekivág az útnak.  (A beszállásnál derül ki, hogy Tenerifén át kell szállni, amit a jegykiadónál elfelejtettek megemlíteni – vagy csak mi nem értettük.) A komp a csendes, nyugodt öbölből néhány perc alatt kiért a hullámzó Atlanti-óceán vizére, s nekivágott a Tenerife felé vezető útnak. A fedélzeten megkajáltunk,
 (A beszállásnál derül ki, hogy Tenerifén át kell szállni, amit a jegykiadónál elfelejtettek megemlíteni – vagy csak mi nem értettük.) A komp a csendes, nyugodt öbölből néhány perc alatt kiért a hullámzó Atlanti-óceán vizére, s nekivágott a Tenerife felé vezető útnak. A fedélzeten megkajáltunk,  még mindig a hazaiból (indulás előtt jó néhány meleg szendvicset készítettem, ami hidegen is fogyasztható) majd az egyre erősebbé váló szél elől bemenekülünk a belső térbe. Itt egy asztalnál helyet foglalva tanulmányozom Las Palmas térképét s az útikönyve, miközben próbálom tető alá hozni a programot, valamint írom a naplót. Peti sűrűn kijár sörözni, kávézni vagy cigizni, én elvagyok idebent. Délután 17:55-kor megérkezünk Tenerifére, ahol átszállás a Las Palmasra induló hajóra. Kissé rohanva megyünk (Peti aggódik, nehogy lekéssük), ám mint kiderült, erre semmi szükség. Beszállás után jóval később, 18:55-kor indul tovább a hajó. Indulás előtt még megörökítem a kikötő
 még mindig a hazaiból (indulás előtt jó néhány meleg szendvicset készítettem, ami hidegen is fogyasztható) majd az egyre erősebbé váló szél elől bemenekülünk a belső térbe. Itt egy asztalnál helyet foglalva tanulmányozom Las Palmas térképét s az útikönyve, miközben próbálom tető alá hozni a programot, valamint írom a naplót. Peti sűrűn kijár sörözni, kávézni vagy cigizni, én elvagyok idebent. Délután 17:55-kor megérkezünk Tenerifére, ahol átszállás a Las Palmasra induló hajóra. Kissé rohanva megyünk (Peti aggódik, nehogy lekéssük), ám mint kiderült, erre semmi szükség. Beszállás után jóval később, 18:55-kor indul tovább a hajó. Indulás előtt még megörökítem a kikötő  és a környező hegyek alkonyi fényeit és látványos sziluettjét.
 és a környező hegyek alkonyi fényeit és látványos sziluettjét.  Később, bent megvacsizunk, továbbra is a hazaiból, és fokozódó szélben és erős hullámzásban haladunk bele az éjszakába. Este 22 óra körül érkezik a rossz hír Peti által, hogy a hullámzás valamint a szél miatt lassabban haladunk, így a várható megérkezés 0:30 helyett éjjel 2 óra körül várható. Az idő lassan telik próbálkozás az alvással, ki a padlón, ki a fotelben közben filmnézés a hajó belső zártláncú csatornáján, spanyolul, angol felirattal. A megjósolt időpont előtt nem sokkal megérkezünk éjjel 1:50-kor. Kikötés, kiszállás 10 perccel később. A kikötő környékén, esélyünk sincs szállás illetve alkalmas bivakhely találására, viszont a városból sem akarunk túlságosan messzire menni, hiszen reggel itt van dolgunk. Így a központtól nagyjából délre, a főút mentén, egy körforgalom közepén, füves területén, néhány pálma alatt, leterítjük a polifoamot, 2:20-tól megpróbálkozunk az alvással.
 Később, bent megvacsizunk, továbbra is a hazaiból, és fokozódó szélben és erős hullámzásban haladunk bele az éjszakába. Este 22 óra körül érkezik a rossz hír Peti által, hogy a hullámzás valamint a szél miatt lassabban haladunk, így a várható megérkezés 0:30 helyett éjjel 2 óra körül várható. Az idő lassan telik próbálkozás az alvással, ki a padlón, ki a fotelben közben filmnézés a hajó belső zártláncú csatornáján, spanyolul, angol felirattal. A megjósolt időpont előtt nem sokkal megérkezünk éjjel 1:50-kor. Kikötés, kiszállás 10 perccel később. A kikötő környékén, esélyünk sincs szállás illetve alkalmas bivakhely találására, viszont a városból sem akarunk túlságosan messzire menni, hiszen reggel itt van dolgunk. Így a központtól nagyjából délre, a főút mentén, egy körforgalom közepén, füves területén, néhány pálma alatt, leterítjük a polifoamot, 2:20-tól megpróbálkozunk az alvással. 
