Visszatérés hegymászás 2016. február 28.
- Hótalpazás Göstlingeri Alpokban 3.

Február 28. vasárnap
Ismét hamar ébredek. Már 1-kor fent vagyok, innen csak el-elszundikálva lassan telik az éjszaka. Végül reggel 7-kor felkelek elintézni a legsürgetőbb dolgokat, közben kelnek Gáborék is. Visszatérve összepakolás, majd reggeli a ház előtti padon, közben egy magányos túrázó hölgy halad el mellettünk ismeretlen célja felé. Ez már a harmadik nap, hogy Ő az egyetlen ember, akivel itt a hegyekben találkozunk. A reggeli után elpakolom a maradék cuccokat is. Megírom a reggeli naplót, majd 9,10-kor felpakolva egy másik úton elindulunk le, ám előbb fel a hágó felé (10,25-re) érünk fel. Sajnos senkinek nincs kedve felmenni a mellette lévő Am Hohen Hirzeck (1566 m) tetejére, így meg kell elégednem az itt elért 1450 m-es magassággal. Miután leszavazták a csúcsot, folytatjuk az utat a jelzéseket keresgélve, így jókora kitérőket téve jobbra, s balra. Nem szeretem a GPS-t de ezúttal jó szolgálatot tesz a Helgánál lévő kütyü… anélkül könnyen belefutnánk egy egy-egy szakadékba. Az útkeresgélés közben alig veszítünk szintet. Azért idővel lassan, de biztosan közeledünk a völgytalp felé. később elérjük a völgytalpat is, s onnan már könnyebben haladunk immár jókora szerpentinen lefelé. Végül dél előtt nem sokkal elhagyjuk a hóhatárt, s egy patak keresztezésénél leveszünk egy réteg ruhát, majd irány tovább lefelé, végig a patak mentén. Később 21,50-re elhagyjuk az erdőt is, majd 600 m tengerszint feletti magasságba az út után nem sokkal a főút előtt 13,00-kor hosszabb pihenőt tartunk. Én maradok a cuccokkal, Gábor és Helga stoppal visszatér a parkolóba. Szerencsére alig 30 perccel később felveszik őket. Én eközben megírom a naplót, majd pihenéssel és várakozással múlatom az időt. Később 14,00-ra vissza is érnek. Szétpakoljuk, majd össze a cuccokat, végül 14.30-kor indulunk hazafelé, ám ezúttal egy másik tájnéző útvonalon. Tovább a 25-ös után el Hochkar mellett, majd le a 24-es úton végig Salza mentén, egészen Gusswrrk településig. Onnan a 20-as úton haladunk át az 1253 m magas Seebergsattel-en, s tovább a Kapfenber felé. Később 17,10-től kávézás a településen, utána haladunk tovább, majd 17,25-kor rá az 56-os autópályára, Bécs irányába. Útközben esik, szerencsére nem sokáig. Később 19,15-kor átlépjük a magyar határt. Kb. 25 perc pihenő a Hegyeshalom utáni benzinkútnál. Közben hívom Diát – Rékát, majd 19,45-kor indulunk tovább. Gyorsan, akadálytalanul haladunk, így 21,30-ra Szigetszentmiklóson vagyunk, s pár perc múlva otthon.